Recension av Murveln Nordstan


4/10

Betygsmotivering: Trots att portionerna på Murveln är både stora och otroligt billiga kan jag inte ge ett högre betyg än 4 eftersom servisen var omotiverad och maten inte höll måttet.

Inredning

Murveln har en mysig pubinredning. Det är en god stämning när man stiger in och det finns mycket intressanta ting i lokalen förutom den stora ölmenyn.

Mat

Jag hade relativt höga förväntningar på Murveln eftersom det inte kan vara billigt att driva en restaurang i Nordstan. Tyvärr kunde inte maten som jag fick serverad leva upp till förväntningarna. Jag hade beställt kvällsspecialen som för dagen var oxfilé med grönpepparsås och pommes frites. Pommes fritesen smakade mycket gott, oxfilén var aningen smaklös men den smakade ändå hyfsat bra i början. Men när jag ätit några tuggor upptäckte jag att steken var helt rå i mitten. Jag har inget emot blodiga biffar men jag gissar att den här steken hade varit fryst och inte fått tina ordentligt innan den lades på grillen. Jag bad dem att steka på köttet lite till, det gjorde dom och de fyllde dessutom på tallriken med pommes frites och sås. Vilket uppskattades.

Service

Servisen verkade ganska omotiverad och slarvig. Man såg dem endast ute bland gästerna när fram- och avdukning och både bestick och råvaror blev tappade på golvet. När jag upptäckte att min stek var rå i mitten fick jag själv gå fram med den till bardisken och be kokerskan steka på den eftersom det inte gick att få kontakt med servisen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0