Recension av Restaurang Vatten

Restaurang Vatten 9/10

 

Betygsmotivering: Restaurang Vatten lägger stor vikt vid detaljerna, moderna råvaror och alternativa tillagningsmetoder utan att kvalitén för den delen försämras. Det tillsammans med en väldigt effektiv servis och ett underbart läge ger en mycket bra restaurangupplevelse

Restaurang Vatten ligger i anslutning till Tjörns största turistattraktion, Det Nordiska Akvarellmuseet i Skärhamn. Restaurangen ligger i ett otroligt vackert skärgårdslandskap och de helt inglasade väggarna påminner en ständigt om det. I övrigt är inredningen enkel och inbjudande med öppna ytor och ett öppet kök.

 

Mat

Jag bad kocken ge mig den rätt som allra bäst representerar Restaurang Vatten. Han ansåg att dagens fångst som för dagen var pocherad sej var den rätten.

Till min stora glädje serverades det till fisken potatiskaka, musselskum och primörsallad med bl.a. zucchini och linser. Det är inte de vanligaste tillbehören till sej men smakerna gifte sig verkligen på ett intressant sätt.

Upplägget var klassiskt och var med hjälp av ganska mycket riven rödbeta väldigt färgglad.

Service

Den glädje och energi som servisen mötte mig smittade av sig och gav god stämning. Kommunikationen med köket var bra och maten serverades i god

tid.

 

http://www.restaurangvatten.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0